itü mimarlik ögrencilerine Fanzin Atölyesi -Fanzine workshop
Karaköy Mimarlar Odasi
Kent Düsleri Atölyeleri  
kir kalemi kes cezami(40sayfa)


Mimar Sinan Üniversitesi Gülcin Aksoy  Hali Atölyesi ögrencileriyle stencil workshop

Sakarya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi







Karikatür Atölyeleri-Cartoon Workshops:Sulukule,Tophane,Tarlabasi,Santral Istanbul Eyüp,Frankfurt-Rüsselheim
cartoon workshops


Kayisi Kent a4


 itü 2.sinif mimarlik ögrencileriyle karaköy calisma fanzin atölyesi


Karantköy 36 sayfa



Galataport Neyin Nesi?

Galataport'la ilgili ilk haberler 2002'de "Mega Proje"başlığıyla çıkmaya başlamıştı. Denizcilik İşletmeleri, Salı Pazarı'ndaki antrepoların yerine bünyesinde alışveriş, eğlence ve kültür merkezi ile turistik tesislerin yer alacağı dev bir kompleks inşa etmeye hazırlandığını söylüyor,Türkiye Denizcilik İşletmeleri Genel Müdürü Erkan Arıkan, projenin 2005'te tamamlanacağını ileri sürüyordu.Radison SAS grubu, proje kapsamında yer alacak otel için yatırım planları yapmaya başlamıştı bile. Sabancı GrubuCarrefourSA ile alışveriş merkezine, Eczacıbaşı Grubu ise müze ünitelerine yatırım yapmayı düşünüyordu.Tabanlıoğlu Mimarlık tarafından 1998'den beri araştırmaları ve tasarımları devam ettiği söylenen proje, kurumun sitesinde göz kamaştırıcı cümlelerle dile getirilmiş. "Doğuyla Batıyı birbirine bağlayan bir köprü olduğu"ndan bahsettikten sonra, Galata'nın İstanbul'un kritik bir noktasında yer alışını ve kültürün ticaret ve turizmle aynı potada eriyeceğini dile getirmiş. Murat Tabanlıoğlu hem web sitelerinde, hem de Ekim 2003'de verdiği röportajda  Antrepo Bölgesi'yle Guggenheim Vakfı'nın ilgilendiğini söyleyen Tabanlıoğlu Bilbao, Venedik, Berlin ve New York'taki şubeleriyle binlerce sanatseveri çeken Guggenheim'ın İstanbul şubesinin hayata geçme ihtimalinden de söz ediyordu. Proje hakkındaki yorumu genel olarak şuydu: "Esasında bunun Dünya'da tam olarak bir örneği yok. Bunun biraz benzeri Barcelona'da var..." Tabanlıoğlu'nun web sitelerindeki vaatleri:
 Projenin kapsadığı, Karaköy İskelesi'nden Mimar Sinan Üniversitesi'ne kadar sahil boyunca devasa arsadaki mevcut binalar, renovasyon sonucu orijinal hallerini koruyacaklar. Türk Denizcilik İşletmeleri (TDİ) özellikle cruise gemisi yolcularına yeterli hizmet veremiyor. Proje kapsamında atıl durumdaki bu bölgeye, marina ve büyük yolcu gemilerinin yanaşabileceği türde modern bir liman yapılacak.Sanat müzesi, otellerrestoranlar, barlarfast food'cularhediyelik eşya dükkânlarıalışveriş merkezleriofisler, sergi ve fuar alanlarıotoparklarolacak;
(2005)Kapalı teklif usulüyle Pilot Ortaklık Finans Gayrimenkul İnşaat Yatırım Ortak Girişim GrubuTepe Grubu ve Royal Carribean'ın dâhil olduğu projenin ihalesi yapıldı. Yap-işlet-devret modeliyle ihale edilen Galataport Projesi'nin ihalesini kazanan firma, 49 yıllığına proje kapsamındaki yapıların işletme hakkına sahip olacaktı.  
(2006)TMMOB İstanbul Şehir Plancıları Odası, projeyi mahkemeye taşıdı. Buna göre proje, koruma altındaki tarihi bölgede köklü yıkım ve nitelik değiştirmeye neden oluyordu, dolayısıyla Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu, Kıyı Kanunu ve Boğaziçi İmar Kanunu'na aykırıydı. Böylece danıştay 6. Dairesi, İstanbul'da Salıpazarı bölgesinde kruvaziyer yat limanı yapımına ilişkin imar planındaki değişikliği onaylayan Kültür ve Turizm Bakanlığı işleminin yürütmesini durdurdu.Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Danıştay 6. Dairesi'nin Galataport'un imar planıyla ilgili iptal kararına üst mahkemede itiraz edileceğini, Galataport ihalesiyle ilgili sürecin devam ettiğini açıkladı. Projenin öncelikle "liman projesi" olduğu söyleniyordu. Ama Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nin (TDİ) verdiği bilgiye göre, Galataport projesi yılda 11.000.000 kişiye hizmet edecek, ne var ki bunlardan sadece 300.000 'i yolcu olacaktı. Yani bu dev yapıdan hizmet alan kişilerin sadece %3 'ü yolcu olacaktı. Projeye göre sahil şeridinin %80'i halka açılacaktı. Ama gerçekte sahil şeridi halka değil, burayı kiralayan kişiye devrediliyordu. Dolayısıyla projeyi alanların buraya inşa edeceği alışveriş merkezleri ve oteller, sahil şeridini kapatacaktı. Proje tarihi dokuyu bozmayacağını söylüyordu, ama resmi proje çizimiyle Karaköy'ün mevcut hali karşılaştırıldığında ortaya camlı binalar ve çelik kafesler çıkıyordu.Özelleştirme İdaresi Başkanlığı, Galataport'la ilgili imar çalışmalarını bitirerek Tabiat Varlıkları Koruma Kurulu'nabaşvuruda bulundu.İkinci kez ihaleye çıkarılması planlanan Galataport'un imar planı Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'ndan döndü.(2008)Çevre Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi'nin 1/100000 ölçekli İstanbul il çevre düzeni planının iptali için açtığı davada İstanbul 2. İdare Mahkemesi, yürütmeyi durdurma kararı aldı. Bu karara göre Galataport projesi uygulanamayacaktı.
(2010)Mayıs'ta Büyükşehir Belediye Başkanı,  Kadir Topbaş, İl Çevre Düzeni Planı'nın iptal kararınıtemyize götüreceklerini açıkladı.Projenin, İstanbulport olarak yeniden ihaleye çıkacağı açıklandı. Bir süre sonra Galataport'u da ilgilendiren kıyı kanununda değişiklik öngören taslak ortaya çıktı. Buna göre, dolgu alanlarında kültür ve tabiat varlıklarını koruyan hükümlerin uygulanmamasına karar verildi.
(2012)Hazırlatılan yeni projenin imar planları, Kültür Varlıklarını Koruma Kurulu'ndan geçti.
(2013)Yeni imar planının ayrıntıları belli oldu. Planda 1200 metrelik sahil boyunca 10 metre eninde denize dolgu, rekreasyon alanlarının altına da 2 katlı otopark yapılmasına izin verildi.Mimarlar OdasıŞehir Plancıları Odası ve İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul şubeleri tarafından, Başbakanlık Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'na, projenin durdurulmasını takiben iptaline karar verilmesi talebiyle dava açıldı.Galataport ihalesi yapıldı. Gelen 5 tekliften en yükseğini 702 milyon dolarla Doğuş Holding verdi.(2014) Salıpazarı'nda bulunan ve Galataport ihalesi kapsamında yıkılacak olan nargile kafelere, dükkânları boşaltmaları için uyarı metinleri gönderildi. İşletme sahipleri verilen 24 günlük sürenin az olduğunu, yeni bir yer bulmaları için en az 90 gün gerektiğini belirterek süreye itiraz etmeye başladı.Galataport projesi kapsamında İstanbul Modern binasının yıkılıp yeniden yapılacağı, bu süre zarfında müzeninKaraköy'deki Paket Postanesi'ne taşınmasına karar verildiği söyleniyor.Galataport'un ayrıntıları nihayet açıklandı. Buna göre 2. derecede kültür varlığı olarak tescil edilen Türkiye Denizcilik İşletmeleri (TDİ), yolcu terminali ve Çinili Han12,50 metrelik otelePaket Postanesi de mağaza ve restorana dönüştürülüyor. İstanbul Modern ve Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü'nün kullandığı antrepolar ve nargileciler yıkılıyor.İstanbul Modern ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi şimdilik kalıyor. Ama planda "sosyal kültür tesis" alanı olarak belirlenmiş bu kurumlarla anlaşılırsa buralar da projeye dâhil edilecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder